اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

بایگانی
  • ۰
  • ۰

تونل انجماد روشی سریع برای منجمد کردن محصولات غذایی می باشد.محصولات غذایی مانند گوشت برای حفظ کیفیت و همچنین جلوگیری از فاسد شدن، نیازمند انجماد هستند. زیاد بودن زمان سرمایش در سردخانه معمولی موجب کاهش کیفیت رنگ، بو و مزه محصولات می‌شود. تونل انجماد می‌تواند این محصولات را به سرعت منجمد کرده و کیفیت را حفظ کند. تونل انجماد می‌تواند علاوه بر سطح محصولات، هسته آن ها را نیز به سرعت منجمد کند.

یکی از مزایای استفاده از تونل انجماد برای انجماد مواد غذایی، کم بودن زمان مورد نیاز است. انجماد سریع مانع تشکیل کریستال‌های یخی بزرگ در محصولات می‌شود. این کریستال‌های بزرگ موجب افت کیفیت ماده غذایی مورد نظر می‌شود. مهمترین پارامتر دخیل در طراحی و ساخت تونل انجماد، ظرفیت انجماد مورد نظر است، به این معنی که تونل انجماد در هر ساعت چند تن مواد غذایی را بتواند منجمد کند. تجهیزات استفاده شده در تونل انجماد همانند سردخانه بوده و شامل کمپرسور، اواپراتور و کندانسور، شیر انبساط و تابلو برق می‌باشد. تفاوت‌هایی در تجهیزات کنترلی مورد استفاده در تونل انجماد و سردخانه معمولی وجود دارد.

 

منبع : دامون

  • ۹۷/۰۷/۱۵
  • نویسنده

تونل انجماد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی