اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در سال‌های اخیر، توجه ویژه‌ای به بیماری‌های مشترک بین دام و انسان شده است. بیماری تب کریمه و کنگو یکی از این بیماری ها است که تلفاتی را نیز تحمیل کرده است. این موضوع در کنار نیاز به حفظ تازگی و طعم گوشت بعد از کشتار، اهمیت وجود اتاق پیش سرد کشتارگاه را بیش از پیش نمایان کرده است. در حال حاضر، وجود اتاق پیش سرد در کشتارگاه ها در حال تبدیل به یک الزام می‌باشد.

سرما موجب تاخیر در فعالیت باکتری‌ها شده و تغییر رنگ لاشه بعد از کشتار را کاهش می‌دهد. علاوه بر این انتقال لاشه به اتاق پیش سرد، افت وزن لاشه را کاهش می‌دهد. روش‌های مختلفی برای خنک کاری در اتاق پیش سرد موجود است که خنک کاری هوای سردخانه معمول ترین آن است. البته این سیستم خنک کاری بایستی دارای ویژگی‌هایی از قبیل دمای هوای پایین، سرعت هوای زیاد، رطوبت نسبی بالاو ظرفیت تبرید زیاد باشد.

در اتاق پیش سرد کشتارگاه، علاوه بر تجهیزات سرمایشی مانند کمپرسور، اواپراتور و کندانسور، بایستی ریل و قلاب برای نگهداری لاشه نیز موجود باشد. زمان لازم برای رسیدن به دمای مناسب در اتاق پیش سرد کشتارگاه معمولا 16 تا 24 ساعت می‌باشد.

 

منبع : دامون

  • ۹۷/۰۸/۱۴
  • نویسنده

اتاق پیش سرد کشتارگاه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی