اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

بایگانی
  • ۰
  • ۰

گاز پس از افزایش فشار و فشرده شدن در کمپرسور، همراه با روغن کمپرسور وارد خط دهش می‌گردد. برای حل این مسئله، از دستگاهی به نام اویل سپراتور یا جداکننده روغن استفاده می‌کنند که پس از کمپرسور و قبل از کندانسور نصب می‌گردد. نحوه نصب اویل سپراتور نیز به شکل عمودی است. در ضمن برای جلوگیری از برگشت گاز از کندانسور، بایستی از یک شیر یک‌طرفه در بین اویل سپراتور و کندانسور استفاده کرد.

روغن جمع شده در اویل سپراتور، به کارتر کمپرسور برگشته و در روغن کاری آن استفاده می‌شود. وجود اویل سپراتور باعث حذف روغن از لوله ها و صفحات اواپراتور و کندانسور ‌شده و باعث افزایش عملکرد سیستم می‌گردد. نصب مناسب اویل سپراتور نیازمند در نظر گرفتن نکاتی می‌باشد. اویل سپراتور باید نزدیک کمپرسور و در معرض دمای دهش کمپرسور باشد. از عایق حرارتی یا هیتر برای جلوگیری از کاهش دما قبل از اویل سپراتور استفاده می‌شود. همچنین بهتر است از رسیور و سایت گلس در خط برگشت روغن از اویل سپراتور استفاده شود تا از کارکرد صحیح اویل سپراتور اطمینان حاصل شود.

 

منبع : دامون

  • ۹۷/۰۸/۰۶
  • نویسنده

اویل سپراتور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی