اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

بایگانی
  • ۰
  • ۰

در طراحی سردخانه، تجیهزات و بخش‌های مختلف توسط طراحی انتخاب می‌گردد. درب سردخانه یکی از مراحل طراحی سردخانه می‎باشد. قسمت عمده‌ای از عوامل انتقال حرارت و از دست رفتن سرمای داخل سردخانه در ارتباط با درب سردخانه هستند. افزایش تعداد باز و بسته شدن درب می‌تواند کارکرد سیستم تبرید را به مقدار قابل توجهی را افزایش دهد. 

درب سردخانه در سه نوع درب سردخانه‌ای لولایی، درب سردخانه ریلی یا کشویی و درب سردخانه ریلی کنترل اتمسفر عرضه می‌گردد.

پرکاربردترین نوع درب سردخانه، درب سردخانه لولایی است که مکانیزم ساده‌، قیمت پایین و عمر بالا دارد. در کنار این مزایا، درب لولایی اتلاف حرارتی زیادی در باز و بسته شدن دارد. این نوع درب از نظر اندازه نیز محدودیت دارد و در درب‌های بزرگ نمی‌توان از لولا استفاده کرد زیرا فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌شود.

درب سردخانه ریلی یا کشویی امکان باز و بسته کردن راحت درب را به دلیل اتلاف حرارتی کم، فراهم می‌کند. درب‌های کشویی سردخانه‌های بزرگ از نوع موتوردار هستند و سرعت باز و بسته شدن آن‌ها زیاد است. مزیت دیگر این نوع درب اشغال کم فضا است.

در سردخانه نگهداری میوه و سبزی و حساس به اکسیژن، از درب سردخانه کنترل اتمسفر استفاده می‌شود. مهمترین ویژگی این درب، جلوگیری از نفوذ اکسیژن به فضای داخل سردخانه است.

 

منبع : دامون

  • ۹۷/۰۸/۱۵
  • نویسنده

درب سردخانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی