اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

بایگانی
  • ۰
  • ۰

شیر انبساط یکی از قطعات اصلی در یک  سیستم تبرید می‌باشد. مبرد درون اواپراتور نیازمند داشتن فشار پایین و در نتیجه دمای جوش پایین است تا بتواند گرمای محیط اطراف را جذب کند. شیر انبساط با افت شدید فشار مبرد خروجی از کندانسور، این موضوع را تامین می‌کند. شیر انبساط الکترونیکی یکی از انواع تجهیزات انبساط است که قابلیت تغییر میزان مبرد تزریقی به اواپراتور را دارد. 

بر خلاف شیر انبساط ترموستاتیکی که بر اساس نگه داشتن میزان ثابت درجه سوپرهیت در خروجی اواپراتور عمل می‌کند و دما و فشار اواپراتور متغیر است، شیر انبساط الکترونیکی بر اساس ثابت نگه داشتن فشار در اواپراتور عمل می‌کند. این کار با تغییر مقدار مبرد ورودی به اواپراتور انجام می‌گیرد. شیر انبساط الکترونیکی با عملکرد در پایین‌ترین فشار اواپراتور، باعث کاهش مقدار کار کمپرسور و در نتیجه کاهش مصرف انرژی می‌باشد.

 شیر انبساط الکترونیکی دارای سنسور دما و فشار است که در خروجی اواپراتور نصب می‌شود. مقادیر این سنسورها در کنترلر پردازش شده و عملکرد شیر کنترل می‌شود. در شیر انبساط الکترونیکی برای باز و بسته کردن شیر از استپ موتور استفاده می‌شود. استپ موتور عمل دوران را به صورت پیوسته انجام نمی‌دهد.

شیر انبساط الکترونیکی مزایایی مانند کاهش مصرف انرژی، کارکرد بهتر سیستم تبرید در دمای پایین، عملکرد بهینه‌تر کمپرسور، کاهش هزینه تعمیر و بهبود عمر کاری روغن کمپرسور را به همراه دارد.

 

منبع دامون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی