اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

اصول سردخانه داری

آشنایی با انواع سردخانه ها، نحوه کار و کلیه تجهیزات سرمایشی مورد استفاده در سردخانه، تونل انجماد و چیلر

بایگانی
  • ۰
  • ۰

امکان نصب در شرایط مختلف جغرافیایی، سرعت نصب و کاهش اتلاف انرژی، باعث رشد روز افزون استفاده از ساندویچ پانل در ساخت و ساز می‌باشد. البته وظیفه اصلی ساندویچ پانل عایق کاری حرارتی آن است. ساندویچ پانل از دو لایه رویی و یک لایه وسط تشکیل می‌شود. ساندویچ پانل بر اساس کاربرد به گروه‌های ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی و ساندویچ پانل سردخانه تقسیم می‌شود.

ساندویچ پانل دیواری و سقفی برای نصب در دیواره و سقف سوله و کارگاه و یا منازل مسکونی کاربرد دارد. ساندویچ پانل سردخانه دارای هسته عایق پلی اورتان بوده و از ورق گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک به عنوان روکش استفاده می‌کند. ورق‌های بیرونی با پوشش دهی کویل کوتینگ رنگ شده و دارای پیش رنگ می‌باشند.

فوم پلی‌اورتان عایق بسیار قدرتمندی بوده و وجود خلل و فرج باعث ایجاد ویژگی عایق بودن حرارتی و صوتی شده است. پلی ایزوسیونات نوع بهبود یافته پلی‌اورتان بوده که در مقابل شکست و آتش‌سوزی مستحکم‌تر می‌باشد.

به طور کلی کاربردهای ساندویچ پانل را می‌توان بدین صورت بیان کرد: ساخت انواع کانکس و خانه پیش‌ساخته، ساخت اتاق سردخانه ثابت و متحرک، ساخت دیواره و سقف سوله و انبار و ساخت اتاق ایزوله و بیمارستان سیار.

پارامترهایی مانند چگالی فوم هسته، ضخامت فوم هسته، جنس روکش و ضخامت روکش در قیمت تمام شده ساندویچ پانل موثر هستند.

در حال حاضر، شرکت‌هایی نظیر نبوغ سرمایش، ماموت، مهران پانل و صابکول انواع ساندویچ پانل را تولید و به بازار عرضه می‌کنند.

 

منبع : دامون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی